Loading...

 

 

 

 

 

Om dit mål er marathon eller 5km, at tabe 10kg, køre cykelløb på motions- eller eliteplan, lave Ironman på Hawaii eller blot blive klogere på dig selv og din træning, så kan vi hjælpe dig effektivt. 

Vi tilbyder professionelle fysiologiske tests som giver dig et indblik i din krops tilstand og din fysiske præstationsevne.
Med disse data kan vi tilbyde træningsprogrammer skræddersyet til dine mål, din hverdag og dit niveau.

Vi tilbyder også individuelle træningsprogrammer uden test. Her udspørger vi dig grundigt, hvorefter vi sammensætter et program på vores betingelser ud fra dine ønsker.

Det er individuelt hvornår man ønsker at blive testet. Ønsker man at bruge testen til at målrette træningen frem mod et bestemt løb, bør man senest blive testet ca.6 uger inden. Ønsker man derimod at få en formindikator og et estimat på watt eller løbepace/sluttid til et givent løb, så kan man sagtens komme 4-7 dage inden løbsdato. Vi ser også en hel del gengangere der bruger testen både som motivation og som en præcis metode til at måle udvikling i formen.

Scroll længere ned for at komme til booking eller læs mere om vores test herunder. 
Kan du ikke finde en tid der passer dig, så send os en mail på info@vo2lab.dk eller ring til Anders på 60216203


Vi glæder os til at høre fra dig!

 (booking nederst på siden)

 

 TESTPROTOKOL

 

Vi bygger som udgangspunkt vores tests op med en submax- og en VO2maxtest.

 

Submax (ca.25min)

Måling af laktattærskel (også kaldet LT, syregrænse, anaerob tærskel, FTP mm.)

Denne test laves som trappetest hvor level øges hvert 4. minut. Efter hvert level (watt/tempo) laves en måling af blodlaktat og puls. Fra hvile og frem til LT stiger laktatniveauet i blodet lineært. Målinger kan f.eks. vise 1,2,3 mmol/l ved de forskellige tempi/watt. Når man passerer LT ses en stor (eksponentiel) stigning, hvilket indikerer at tærsklen er nået. Her noteres tempo/watt og puls som bruges til at udarbejde dine personlige træningszoner

 

Maxtest (ca.15min)

VO2max testen følger umiddelbart efter laktattesten.

VO2max er en angivelse af hvor meget ilt man maximalt kan optage på 1 minut. Jo højere tal, jo bedre form. Konditallet = VO2max/vægt (kg).

Eftersom løb er en vægtbærende disciplin, bruger man konditallet som formindikator. Her divideres VO2max med kropsvægt. Det gør det også muligt at sammenligne atleter med forskellig kropsvægt. Som cykelrytter bruger man specielt konditallet når man kører opad (vægtbærende), mens den absolutte VO2max er afgørende for bl.a. roere, triatleter (på flad rute) samt enkeltstarts- eller baneryttere som ikke skal køre opad. 

Da konditallet(mlO2/kg) er et resultat af VO2max og vægt (motor og bil), kan dette forbedres enten ved at få en større motor (højere VO2max) eller en mindre bil (lavere kropsvægt). Kan man kombinere disse to faktorer, så kan man komme meget langt på kort tid.

 

Efter testen præsenteres data og vi tager en snak med dig om hvad du bør fokusere på i din træning for at forbedre din præstation.

 

PROGRAMLÆGNING OG COACHING

Vores teoretiske baggrund er human fysiologi, vores praktiske er løb, cykling, styrketræning og triatlon på et "niveau over normalen". Vores filosofi og rådgivning tager udgangspunkt i en kombination af ovenstående. 

Vi bruger Jack Daniels' træningszoner til løb og Joe Friels zoner til cykling. Ønsker man at bruge andre typer af zoner, så er det ganske fint med os. Testprotokollen er den samme, da langt de fleste tager udgangspunkt i syregrænse.  

Vi forsøger altid at kombinere den videnskabelige tilgang med en realistisk og praktisk sans, således at ALLE vores kunder får individuelle optimale råd, hvad enten de træner 2,3 eller 10 gange om ugen. 

Vi er muligvis en anelse mere konservative i vores tilgang til træningsplanlægning etc., men de resultater som vores atleter opnår viser, at denne tilgang er den rigtige for os.

Vil du se hvad andre mener om vores produkter, så klik her:

http://www.vo2lab.dk/testimonials

 

Er du i tvivl om vi kan hjælpe dig, så tøv aldrig med at skrive til os på info@vo2lab.dk


Med venlig hilsen og god træning! 

Anders Spanggaard og Lasse Gliemann / VO2LAB

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Bemærk!
Ved køb af gavekort er det modtagerens navn der skal indtastes. Mailadresse mv. er til afsender/køber. 

 

 

 

VO2LAB
Østerbro Stadion
Gunnar Nu Hansens Plads 7,2100 Ø

Cvr. 33822634
Tlf. 60216203
Mobilepay: 37377
www.vo2lab.dk
Instagram: @vo2lab